Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Guardian, Αμερικανοί επιστήμονες ξεκίνησαν τη μεγαλύτερη μελέτη Γεωμηχανικής του ήλιου στον κόσμο. Οι Αμερικανοί επιστήμονες θα κάνουν ενέσεις αεροζόλ 20 χιλιόμετρα ψηλά στην στρατόσφαιρα της Γης, για να μελετήσουν το ενδεχόμενο μιας μελλοντικής τεχνολογίας-διόρθωσης της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Το έργο των 20 εκατ. του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ θα ξεκινήσει μέσα σε λίγες εβδομάδες και έχει ως στόχο να διαπιστώσει κατά πόσον η τεχνολογία μπορεί να προσομοιώσει με ασφάλεια τις ατμοσφαιρικές επιδράσεις ψύξης μιας ηφαιστειακής έκρηξης, για την ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής, αν μία ημέρα αυτό χρειαστεί.

Οι επιστήμονες ελπίζουν να ολοκληρώσουν δύο μικρής κλίμακας διασκορπισμούς πρώτα με νερό και στη συνέχεια με σωματίδια ανθρακικού ασβεστίου από το 2022. Μελλοντικές δοκιμές θα μπορούσε να περιλαμβάνει την σπορά του ουρανού με οξείδιο του αργιλίου (αλουμίνιο) – ή… ακόμα και με διαμάντια!

Ο Janos Pásztor, βοηθός επικεφαλής του κλίματος του Μπαν Κι-μουν στον ΟΗΕ ο οποίος ηγείται σήμερα μιας πρωτοβουλίας για τη διακυβέρνηση της γεωμηχανικής, είπε ότι οι επιστήμονες του Χάρβαρντ θα διαλύσουν μόνο ελάχιστες ποσότητες ενώσεων στις εξετάσεις τους, κάτω από αυστηρούς ελέγχους του πανεπιστημίου.

Υποστηρικτές της Γεωμηχανικής τονίζουν ότι οποιαδήποτε απόπειρα λύσης ηλιακής τεχνολογίας είναι χρόνια μακριά και θα πρέπει να θεωρηθεί ως συμπλήρωμα – όχι υποκατάστατο – στη δράση μείωσης των εκπομπών.

Αλλά η ομάδα του Χάρβαρντ, σε ένα διαφημιστικό βίντεο για το έργο, προτείνουν έναν μετριασμό της κλιματικής αλλαγής για την γεωμηχανική έρευνα και υποστηρίζουν ότι ο πλανήτης θα μπορούσε να καλυφθεί με μια ηλιακή ασπίδα με “ελάχιστα” χρήματα, όπως $ 10 δις το χρόνο.

Ωστόσο ορισμένοι ανώτεροι επιστήμονες του κλίματος των Ηνωμένων Εθνών βλέπουν αυτές τις εξελίξεις με ανησυχία, φοβούμενοι ότι μια τέτοια λύση θα πάει πίσω τις αποδεδειγμένες (κατ’ αυτούς) τεχνολογίες μετριασμού, όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια, με το ενδεχόμενο ακούσιας καταστροφής.

Ο Kevin Trenberth, επικεφαλής συγγραφέας για την Διακυβερνητική Επιτροπή του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή, δήλωσε ότι η απελπισία στην υποτονική δράση για το κλίμα και η άνοδος του Donald Trump είναι αυτή που τροφοδοτεί την τρέχουσα τάση τεχνολογίας.

Αλλά πρόσθεσε: «Αλλά η ηλιακή γεωμηχανική δεν είναι η απάντηση. Το κόψιμο της εισερχόμενης ηλιακής ακτινοβολίας επηρεάζει τον καιρό και το υδρολογικό κύκλο. Προωθεί την ξηρασία. Αυτό αποσταθεροποιεί τα πράγματα και θα μπορούσε να προκαλέσει πολέμους. Οι παρενέργειες είναι πολλές και τα μοντέλα μας δεν είναι απλά αρκετά καλά για να προβλέψουν τα αποτελέσματα»
Και το άρθρο αναφέρει αυτό που τονίζουμε ξανά και ξανά, ότι η παρατεταμένη ξηρασία σε κάποιες χώρες της Αφρικής που τώρα ο ΟΗΕ ζητάει χρήματα για την ανθρωπιστική τους κρίση είναι αποτέλεσμα της χειραγώγησης του καιρού:

Μια μελέτη Met Office το 2013, δήλωσε ότι η σπορά λεπτών σωματιδίων στη στρατόσφαιρα θα μπορούσε να καθιζάνει μια καταστροφική ξηρασία σε όλη τη Βόρεια Αφρική.

Guardian: Αμερικανοί επιστήμονες θα ψεκάσουν την ατμόσφαιρα της Γης για να διορθώσουν την Υπερθερμανση του πλανήτη Guardian: Αμερικανοί επιστήμονες θα ψεκάσουν την ατμόσφαιρα της Γης για να διορθώσουν την Υπερθερμανση του πλανήτη Reviewed by Sahiel on 4/02/2017 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

- Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου...
- Tο Sahiel.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο.
- Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το Sahiel.gr ουδεμία νομική ή άλλη ευθύνη φέρει.

Από το Blogger.