$type=slider$meta=0$snip=0$rm=0$show=home

Επιστήμονες μετέφεραν μνήμη από ένα ζώο σε κάποιο άλλο!

Βιολόγοι στις ΗΠΑ κατάφεραν να μεταφέρουν μια συγκεκριμένη άσχημη ανάμνηση από ένα θαλάσσιο σαλιγκάρι σε ένα άλλο, δημιουργώντας έτσι στο δεύτερο μια τεχνητή μνήμη.

Η μεταπήδηση της μνήμης έγινε μέσω μεταφοράς του μορίου RNA από το ένα πειραματόζωο στο άλλο, αν και ο ακριβής βιολογικός μηχανισμός που επέτρεψε την «μεταμόσχευση» της μνήμης, δεν είναι ακόμη κατανοητός στους επιστήμονες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή βιολογίας Ντέηβιντ Γκλάντζμαν του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος ‘Αντζελες (UCLA), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό eNeuro, δήλωσαν ότι η έρευνα αυτού του είδους μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους για τη θεραπεία επώδυνων αναμνήσεων στους ανθρώπους λόγω ψυχικού τραύματος, καθώς και αντίστροφα για την αποκατάσταση χαμένων αναμνήσεων.

«Νομίζω ότι στο, όχι τόσο, μακρινό μέλλον θα μπορούμε να χρησιμοποποιούμε το RNA για να μετριάζουμε τις συνέπειες της νόσου Αλτσχάιμερ ή του μετατραυματικού στρες», δήλωσε ο Γκλάντζμαν.

Το RNA είναι κατ’ εξοχήν γνωστό ως ο χημικός αγγελιαφόρος που δημιουργεί πρωτεΐνες και μεταφέρει τις εντολές του DNA σε άλλα σημεία του κυττάρου. Έχει όμως και άλλες σημαντικές λειτουργίες, όπως δείχνει και η νέα μελέτη.

Οι ερευνητές υπέβαλαν σαλιγκάρια (του είδους Aplysia) σε μια σειρά από ήπια ηλεκτροσόκ, έτσι ώστε τα ζώα να σχηματίσουν μια δυσάρεστη ανάμνηση, με συνέπεια η ουρά τους να συστέλλεται ανακλαστικά κάθε φορά που αισθανόταν ένα άγγιγμα, ακόμη και όταν δεν επρόκειτο πια για ηλεκτροσόκ.

Στη συνέχεια οι επιστήμονες μετέφεραν RNA από αυτά τα σαλιγκάρια σε άλλα που δεν είχαν υποστεί κανένα ηλεκτροσόκ. Τότε και αυτά άρχισαν να συμπεριφέρονται σαν να είχαν περάσει την ίδια άσχημη εμπειρία στο παρελθόν. Όταν κάποιος άγγιζε την ουρά τους, αυτή αντιδρούσε σπασμωδικά από φόβο, σαν να προσπαθούσε να αποφύγει κάτι δυσάρεστο. Το «ρεφλέξ» αυτό δεν ήταν στιγμιαίο, αλλά διαρκούσε έως 40 δευτερόλεπτα.

«Είναι σαν να μεταφέραμε την ανάμνηση», δήλωσε ο Γκλάντζμαν και υποστήριξε ότι οι μνήμες δεν αποθηκεύονται στις συνάψεις των νευρώνων (κάθε νευρώνας έχει αρκετές χιλιάδες συνάψεις), όπως πιστεύεται ευρέως, αλλά στον πυρήνα των νευρώνων. «Αν οι αναμνήσεις αποθηκεύονταν στις συνάψεις, δεν θα υπήρχε κανείς τρόπος το πείραμά μας να πετύχει», όπως είπε.

Παρόλο που το σαλιγκάρι διαθέτει μόνο 20.000 νευρώνες στο κεντρικό νευρικό σύστημά του, ενώ ο άνθρωπος περίπου 100 δισεκατομμύρια, οι κυτταρικοί και μοριακοί μηχανισμοί φαίνεται να είναι πολύ όμοιοι στα σαλιγκάρια και στους ανθρώπους. Αυτό κάνει αισιόδοξους τους επιστήμονες ότι η έρευνά τους θα είναι δυνατό να «μεταφρασθεί» και στους ανθρώπους μελλοντικά.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ,117,ΑΝΤΩΝΗΣ-ΓΡΥΠΑΙΟΣ,103,ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ,333,ΑΠΟΨΕΙΣ,1150,ΑΡΗΣ,169,ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ,531,ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ,730,ΑΣΦΑΛΕΙΑ,108,ΒΑΛΚΑΝΙΑ,171,ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ,235,ΔΕΛΤΙΟ-ΤΥΠΟΥ,30,ΔΗΜΗΤΡΗ-ΝΙΚΟΓΛΟΥ,29,ΔΙΑΣΤΗΜΑ,616,ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΣΕΛΗΝΗ,1,ΔΙΑΦΟΡΑ,1295,ΔΙΑΦΟΡΑ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ,2,ΔΙΑΦΟΡΑ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ,1,ΔΙΕΘΝΗ,4233,ΔΟΡΥΦΟΡΟΙ,33,ΕΘΝΙΚΑ,1313,ΕΛΛΑΔΑ,2512,ΕΜΒΟΛΙΑ,2,ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ,296,ΕΠΙΣΤΗΜΗ,961,ΕΣΕΙΣ,477,ΗΛΙΟΣ,102,ΘΡΗΣΚΕΙΑ,212,ΙΣΤΟΡΙΑ,3,ΚΑΙΡΟΣ,28,ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ,81,ΚΟΙΝΩΝΙΑ,1927,ΚΥΠΡΟΣ,225,ΛΕΩΝΙΔΑΣ-ΚΟΥΜΑΚΗΣ,58,ΜΙΧΑΛΗ-ΙΓΝΑΤΙΟΥ,2,ΜΥΘΟΙ,147,ΜΥΣΤΗΡΙΑ,602,ΝΑΣΑ,463,ΝΕΑ ΤΑΞΗ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ,1,ΝΕΑ-ΤΑΞΗ,582,ΝΙΚΟΣ-ΚΑΡΑΒΑΖΑΚΗΣ,4,ΝΙΚΟΣ-ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ,79,ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ,426,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,1520,ΟΜΗΡΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ,28,ΠΑΡΑΞΕΝΑ,582,ΠΑΡΑΦΥΣΙΚΑ,256,ΠΑΡΑΦΥΣΙΚΑ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ,2,ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,1138,ΠΛΑΝΗΤΕΣ,294,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,1906,ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ,144,ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ,3525,ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ,168,ΣΕΛΗΝΗ,81,ΣΠΥΡΟΣ-ΠΡΙΦΤΗΣ,107,ΣΥΝΟΜΩΣΙΕΣ,1066,ΤΑΞΙΔΙΑ-ΣΤΟ-ΧΡΟΝΟ,44,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,1066,ΤΟ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ-ΜΑΣ,20,ΤΟΥΡΚΙΑ,352,ΥΓΕΙΑ,2109,ΦΩΤΕΙΝΗ-ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗ,78,ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ,688,ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ,47,LIFESTYLE,286,UFO,207,VIDEO,2867,
SAHIEL - Ενημέρωση με άλλο μάτι!: Επιστήμονες μετέφεραν μνήμη από ένα ζώο σε κάποιο άλλο!
Επιστήμονες μετέφεραν μνήμη από ένα ζώο σε κάποιο άλλο!
Φόρτωση όλων των μηνυμάτων Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >>> Απάντηση Ακύρωση απάντησης Διαγράφω Με Αρχική ΣΕΛΙΔΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ Προβολή όλων ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ.... ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΑΡΧΕΙΟ SEARCH ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ Δεν βρέθηκε καμία αντιστοιχία ανάρτησης με το αίτημά σας Πίσω στην Αρχική Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σαββάτο Κυρ Δευ Τρί Τετ Πέμ Παρ Σαβ Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος Ιαν Φεβ Μαρ Απρ Μάιος Ιουν Ιουλ Αυγ Σεπ Οκτ Νοε Δεκ μόλις τώρα 1 πριν από ένα λεπτό $$1$$ minutes ago 1 πριν από μία ώρα $$1$$ hours ago Εχθές $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago περισσότερο από 5 εβδομάδες πριν Ακολουθούν Follow Το περιεχόμενο είναι κλειδωμένο IS LOCKED STEP 1: Μοιραστείτε το σε ένα κοινωνικό δίκτυο STEP 2: Κάντε κλικ στο σύνδεσμο στο κοινωνικό σας δίκτυο Αντιγραφή όλων των κωδικών Επιλέξτε Όλο τον Κώδικα Όλοι οι κωδικοί αντιγράφηκαν στο πρόχειρο σας Δεν είναι δυνατή η αντιγραφή των κωδικών / κειμένων, πατήστε [CTRL] + [C] (ή CMD + C με Mac) για αντιγραφή