$type=grid$count=3$m=0$sn=0$rm=0$show=home

NASA: Είμαστε κοντά στον εντοπισμό εξωγήινης ζωής

«Θα είναι όπως όταν ο Κοπέρνικος δήλωσε πως «η γη γυρίζει». Η απόλυτη επανάσταση» Την πεποίθηση πως είμαστε μια ανάσα από την ανακάλυ...

Την πεποίθηση πως είμαστε μια ανάσα από την ανακάλυψη ζωής στον Άρη εκφράζει με συνέντευξή του στην βρετανική Telegraph, ο επιστημονικός διευθυντής της NASA.

Ο δρ.Τζιμ Γκριν, επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας της NASA, ισχυρίζεται πως η διαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ βρίσκεται πολύ κοντά στην ανακάλυψη ζωής σε άλλο πλανήτη. Την «επαναστατική» ανακάλυψη, όπως την χαρακτηρίζει, αναμένεται να κάνουν οι κοινές επιχειρήσεις NASA και ESA (Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος) με την αποστολή τους στον Άρη το ερχόμενο καλοκαίρι.

«Θα είναι όπως όταν ο Κοπέρνικος δήλωσε πως «η γη γυρίζει». Η απόλυτη επανάσταση. Θα ξεκινήσει νέο τρόπο σκέψης. Δεν νομίζω πως είμαστε έτοιμοι για τα ευρήματα. Δεν είμαστε. Ανησυχούσα για αυτό, γιατί πιστεύω πως είμαστε κοντά στην ανακάλυψη και την ανακοίνωση αυτής.

Τι συμβαίνει όμως με μια ολόκληρη σειρά από επιστημονικές ερωτήσεις; Είναι αυτή η ζωή σαν τη δική μας; Πώς συνδεόμαστε; Μπορεί η ζωή να μεταφερθεί από πλανήτη σε πλανήτη ή πρέπει υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες και αυτές είναι που πυροδοτούν τη ζωή – σαν τη δική μας ή διαφορετική – βασισμένη στο χημικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσεται;»

Tο ρόβερ της Ευρώπης αναμένεται να προσγειωθεί στον κόκκινο πλανήτη τον Μάρτιο του 2021 όπου θα πραγματοποιεί γεωτρήσεις δύο και πλέον μέτρων στο έδαφος, συλλέγοντας δείγμα και αναλύοντας το στο κινητό εργαστήριο που διαθέτει στο εσωτερικό του.

Αντίστοιχα, το πρόγραμμα Άρης 2020 της NASA, αναμένεται να πραγματοποιήσει γεωτρήσεις σε βραχώδεις σχηματισμούς στον Άρη, συλλέγοντας δείγμα σε δοκιμαστικούς σωλήνες που θα επιστρέψει για μελέτη στη γη.

Οι επιστήμονες αναζητούν μεταλλικά στοιχεία, 300 τον αριθμό, τα οποία μπορούν να παραχθούν μόνο όπου υπάρχει ζωή. Οι έρευνες θα πραγματοποιηθούν σε σημείο όπου εικάζεται πως υπήρχε ένας μεγάλος ωκεανός πριν από εκατομμύρια χρόνια, τότε που ο Άρης ήταν μπλε όπως και η γη.

«Όταν ξεκινήσαμε στον τομέα της αστροβιολογίας το ‘90 αναζητούσαμε ενδείξεις ζωής σε ακραίες συνθήκες. Κατεβαίναμε σε ορυχεία 2 μίλια κάτω από την επιφάνεια της γης και όπου υπήρχε νερό, εκεί ήταν γεμάτο ζωή» εξηγεί ο δρ. Γκριν για τον τρόπο που ξεκίνησαν να ερευνούν την πιθανότητα ζωής σε άλλο πλανήτη.

Ο Δρ. Γκριν που εργάστηκε επί 38 χρόνια στη NASA πιστεύει πως μικροοργανισμοί μπορούν να βρεθούν και σε άλλους πλανήτες εκτός από τον Άρη, όπως στον Τιτάνα, τον δορυφόρο του Κρόνου. Κάποιοι πιστεύουν πως ενδεχομένως να έρθουμε αντιμέτωποι με ολόκληρους πολιτισμούς σε όχι και τόσο απομακρυσμένους πλανήτες του γαλαξία μας