$type=sticky$count=4$cate=1$icon=1$show=home

Επιστήμονες δημιούργησαν πειραματικό αντίσωμα που εξουδετερώνει τον κορωνοϊό

Το αντίσωμα 47D11 στοχεύει και εξουδετερώνει τις ακίδες πρωτεΐνης που δίνουν στον νέο κορωνοϊό το σχήμα του και του επιτρέπουν να εισέλθει στα ανθρώπινα κύτταρα

Επιστήμονες δημιούργησαν ένα μονοκλωνικό αντίσωμα που μπορεί να εξουδετερώσει τον νέο κορωνοϊό στο εργαστήριο, σε ένα πρώτο αλλά πολλά υποσχόμενο βήμα στις προσπάθειες εύρεσης θεραπείας του ιού.

Το πειραματικό αντίσωμα έχει εξουδετερώσει τον ιό σε κυτταρικές καλλιέργειες. Και ενώ αυτό το βήμα είναι αρχικό στη διαδικασία ανάπτυξης φαρμάκων -ακολουθούν οι έρευνες σε ζώα και οι δοκιμές σε ανθρώπους- το αντίσωμα μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη θεραπεία του Covid-19 και των σχετικών ασθενειών στο μέλλον, είτε από μόνο του είτε σε συνδυασμό με φάρμακα, σύμφωνα με την μελέτη που δημοσιεύθηκε σήμερα στο περιοδικό Nature Communications.

Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να διαπιστωθεί εάν τα ευρήματα επιβεβαιώνονται σε κλινικό περιβάλλον και το πως ακριβώς το αντίσωμα εξουδετερώνει τον ιό, αναφέρουν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης στην Ολλανδία που υπογράφουν την μελέτη.

Το αντίσωμα γνωστό ως 47D11 στοχεύει στις ακίδες πρωτεΐνης που δίνουν στον νέο κορωνοϊό το σχήμα κορώνας (στο οποίο οφείλει και το όνομά του) και του επιτρέπουν να εισέλθει στα ανθρώπινα κύτταρα. Στα πειράματα των ερευνητών της Ουτρέχτης, το αντίσωμα δεν εξουδετέρωσε μόνο τον ιό που ευθύνεται για τον Covid-19, αλλά και έναν συγγγενικό ιό που διαθέτει παρόμοιες ακίδες πρωτεΐνών και προκαλεί το σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο ή SARS.

Τα μονοκλωνικά αντισώματα είναι πρωτεΐνες δημιουργημένες στα εργαστήρια που μοιάζουν με τις φυσικές πρωτεΐνες δημιουργεί το ανθρώπινο σώμα για την καταπολέμηση βακτηρίων και ιών. Είναι εξαιρετικά ισχυρά και στοχεύουν απευθείας στον ιό.

Σε αυτήν την περίπτωση, οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν γενετικά τροποποιημένα ποντίκια για να παράγουν διαφορετικά αντισώματα κατά των ακίδων πρωτεϊνών των κορωνοϊών. Μετά από μια διαδικασία επιλογής, το 47D11 ήταν αυτό που παρουσίασε αποτελέσματα στην εξουδετέρωση των κορωνοιών. Στη συνέχεια, όπως αναφέρεται στην μελέτη, οι ερευνητές αναμόρφωσαν αυτό το αντίσωμα για να δημιουργήσουν μια πλήρως ανθρώπινη έκδοσή του.

«Τα μονοκλωνικά αντισώματα που στοχεύουν στις ευάλωτες επιφάνειες των πρωτεϊνών των ιών αναγνωρίζονται όλο και περισσότερο ως μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία φαρμάκων κατά των μολυσματικών ασθενειών και έχουν αποδείξει θεραπευτικά αποτελέμστα σε αρκετούς ιούς», ανέφεραν οι ερευνητές.

Τα μονοκλωνικά αντισώματα έχουν ήδη πυροδοτήσει μια επανάσταση στην θεραπεία του καρκίνου, με φάρμακα όπως το Keytruda της Merck & Co. και το Herceptin της Roche Holding AG. Το αντιφλεγμονώδες Humira της AbbVie Inc. είναι επίσης μέρος της οικογένειας των μονοκλωνικών αντισωμάτων.

ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ,119,ΑΝΤΩΝΗΣ-ΓΡΥΠΑΙΟΣ,117,ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ,464,ΑΠΟΨΕΙΣ,1427,ΑΡΗΣ,176,ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ,553,ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ,762,ΑΣΦΑΛΕΙΑ,125,ΒΑΛΚΑΝΙΑ,204,ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ,450,ΔΕΛΤΙΟ-ΤΥΠΟΥ,46,ΔΗΜΗΤΡΗ-ΝΙΚΟΓΛΟΥ,36,ΔΙΑΣΤΗΜΑ,653,ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΣΕΛΗΝΗ,2,ΔΙΑΦΟΡΑ,1313,ΔΙΑΦΟΡΑ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ,2,ΔΙΑΦΟΡΑ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ,1,ΔΙΕΘΝΗ,4739,ΔΟΡΥΦΟΡΟΙ,33,ΕΘΝΙΚΑ,1531,ΕΛΛΑΔΑ,2662,ΕΜΒΟΛΙΑ,2,ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ,320,ΕΠΙΣΤΗΜΗ,1036,ΕΣΕΙΣ,504,ΗΛΙΟΣ,106,ΘΡΗΣΚΕΙΑ,293,ΙΣΤΟΡΙΑ,3,ΚΑΙΡΟΣ,90,ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ,132,ΚΟΙΝΩΝΙΑ,2312,ΚΥΠΡΟΣ,265,ΛΕΩΝΙΔΑΣ-ΚΟΥΜΑΚΗΣ,59,ΜΙΧΑΛΗ-ΙΓΝΑΤΙΟΥ,2,ΜΥΘΟΙ,153,ΜΥΣΤΗΡΙΑ,619,ΝΑΣΑ,486,ΝΕΑ ΤΑΞΗ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ,1,ΝΕΑ-ΤΑΞΗ,649,ΝΙΚΟΣ-ΚΑΡΑΒΑΖΑΚΗΣ,11,ΝΙΚΟΣ-ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ,79,ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ,441,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,1728,ΟΜΗΡΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ,28,ΠΑΡΑΞΕΝΑ,618,ΠΑΡΑΦΥΣΙΚΑ,273,ΠΑΡΑΦΥΣΙΚΑ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ,2,ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,1243,ΠΛΑΝΗΤΕΣ,307,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,2198,ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ,156,ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ,3903,ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ,181,ΣΕΛΗΝΗ,84,ΣΠΥΡΟΣ-ΠΡΙΦΤΗΣ,141,ΣΥΝΟΜΩΣΙΕΣ,1140,ΤΑΞΙΔΙΑ-ΣΤΟ-ΧΡΟΝΟ,51,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,1138,ΤΟ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ-ΜΑΣ,34,ΤΟΥΡΚΙΑ,537,ΥΓΕΙΑ,2320,ΦΩΤΕΙΝΗ-ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗ,90,ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ,692,ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ,58,LIFESTYLE,330,UFO,215,VIDEO,2964,