$type=sticky$rm=0$va=0$count=4$va=0$show=home

NASA: Ανωμαλία τεραστίων διαστάσεων στο μαγνητικό πεδίο της Γης

Το South Atlantic Anomaly (SAA), είναι μία ανωμαλία στο μαγνητικό πεδίο της Γης που εδώ και χρόνια προβληματίζει τους επιστήμονες. Καταλαμβάνει μία τεράστια περιοχή μεταξύ Νότιας Αμερικής και νοτιοδυτικής Αφρικής, όπου το μαγνητικό πεδίο έχει πολύ μικρότερη ένταση από τον υπόλοιπο πλανήτη.

Η NASA παρακολουθεί συνεχώς το φαινόμενο, καθώς οι δορυφόροι και τα διαστημικά σκάφη μπορεί να εκτεθούν σε φορτισμένα σωματίδια από τον Ήλιο.... το περιγράφει ως ένα “βαθούλωμα” στο μαγνητικό πεδίο της Γης, μία “διαστημική λακκούβα” η οποία δεν επηρεάζει τη ζωή στον πλανήτη, αλλά μπορεί να γίνει επικίνδυνη για τα διαστημικά σκάφη.

Οι επιστήμονες πιστεύουν πως κύρια αιτία του SAA είναι ο περιστρεφόμενος ωκεανός λιωμένου σίδηρου στον εξωτερικό πυρήνα της Γης, χιλιάδες χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια. Το SAA κινείται αργά (20χιλιόμετρα το χρόνο) με νοτιοδυτική κατεύθυνση, ενώ πρόσφατα το φαινόμενο φαίνεται πως χωρίζεται στα δύο, με δύο ξεχωριστά κέντρα ελάχιστης μαγνητικής έντασης. Το τι σημαίνει αυτό για το μέλλον του SAA παραμένει άγνωστο.

Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο όμως, μας δείχνει πως δεν πρόκειται για κάποιο ακραίο μοναδικό φαινόμενο, καθώς φαίνεται πως τέτοιες ανωμαλίες υπήρχαν και πριν 11 εκατομμύρια χρόνια.

Η πρόκληση τώρα είναι να καταλάβουμε τις διεργασίες στον πυρήνα της Γης που προκαλούν αυτές τις αλλαγές.

ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ,119,ΑΛΕΒΙΖΑΚΗΣ-ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ,1,ΑΝΤΩΝΗΣ-ΓΡΥΠΑΙΟΣ,122,ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ,494,ΑΠΟΨΕΙΣ,1502,ΑΡΗΣ,177,ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ,564,ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ,768,ΑΣΦΑΛΕΙΑ,127,ΒΑΛΚΑΝΙΑ,214,ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ,530,ΔΕΛΤΙΟ-ΤΥΠΟΥ,48,ΔΗΜΗΤΡΗ-ΝΙΚΟΓΛΟΥ,36,ΔΙΑΣΤΗΜΑ,660,ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΣΕΛΗΝΗ,2,ΔΙΑΦΟΡΑ,1313,ΔΙΑΦΟΡΑ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ,2,ΔΙΑΦΟΡΑ-ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ,1,ΔΙΕΘΝΗ,4844,ΔΟΡΥΦΟΡΟΙ,33,ΕΘΝΙΚΑ,1606,ΕΛΛΑΔΑ,2704,ΕΜΒΟΛΙΑ,2,ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ,325,ΕΠΙΣΤΗΜΗ,1053,ΕΣΕΙΣ,510,ΗΛΙΟΣ,106,ΘΡΗΣΚΕΙΑ,315,ΙΣΤΟΡΙΑ,3,ΚΑΙΡΟΣ,101,ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ,140,ΚΟΙΝΩΝΙΑ,2418,ΚΥΠΡΟΣ,268,ΛΕΩΝΙΔΑΣ-ΚΟΥΜΑΚΗΣ,59,ΜΙΧΑΛΗ-ΙΓΝΑΤΙΟΥ,2,ΜΥΘΟΙ,154,ΜΥΣΤΗΡΙΑ,625,ΝΑΣΑ,491,ΝΕΑ ΤΑΞΗ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ,1,ΝΕΑ-ΤΑΞΗ,660,ΝΙΚΟΣ-ΚΑΡΑΒΑΖΑΚΗΣ,12,ΝΙΚΟΣ-ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ,79,ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ,443,ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,1788,ΟΜΗΡΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ,28,ΠΑΡΑΞΕΝΑ,625,ΠΑΡΑΦΥΣΙΚΑ,275,ΠΑΡΑΦΥΣΙΚΑ-ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ,2,ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ,1254,ΠΛΑΝΗΤΕΣ,313,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,2313,ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ,160,ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ,4023,ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ,188,ΣΕΛΗΝΗ,84,ΣΠΥΡΟΣ-ΠΡΙΦΤΗΣ,149,ΣΥΝΟΜΩΣΙΕΣ,1148,ΤΑΞΙΔΙΑ-ΣΤΟ-ΧΡΟΝΟ,51,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,1159,ΤΟ-ΤΡΑΓΟΥΔΙ-ΜΑΣ,35,ΤΟΥΡΚΙΑ,632,ΥΓΕΙΑ,2376,ΦΩΤΕΙΝΗ-ΜΑΣΤΡΟΓΙΑΝΝΗ,92,ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ,693,ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ,61,KON-MAR,1,LIFESTYLE,332,UFO,218,VIDEO,2990,